Všeobecné obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky ustanovujú záväzné pravidlá používania portálu nextform.sk (dostupný na www.nextform.sk) a súvisiacich domén www.e-majetok.sk, m.e-majetok.sk (ďalej len spolu ako: „portál“), NextForm e-MAJETOK produktov a služieb poskytovaných jeho prostredníctvom (ďalej len „Všeobecné podmienky“).

1.2. Portál je prevádzkovaný:
  • spoločnosťou Next Form, spol s r.o., so sídlom Priehradná 3, 821 07 Bratislava, IČO: 46 989 064, registrovanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 87290/B, DIČ: 2023700811, IČ DPH: SK2023700811
(ďalej spoločne len ako „poskytovateľ“).
Kontakt: Mobil: +421 911 323 202, e-mail: helpdesk@nextform.sk

1.3. Službami poskytovanými prostredníctvom portálu sa rozumie získanie prístupu k obsahu nasledovnej webstránky (ďalej len „služby“):
  • e-majetok.sk (dostupný na www.nextform.sk) – užívateľ získa prístup k aplikácii na správu, evidenciu a inventarizáciu hmotného majetku s využitím mobilných zariadení
Výsledkom služieb poskytovaných poskytovateľom sú aplikácie e-MAJETOK a jej varianty poskytované prostredníctvom balíčkov funkcionalít na portáli, t.j. e-MAJETOK produkt, ktorý je vo vlastníctve poskytovateľa.

1.4. Príjemcom služieb je fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá používa služby poskytované poskytovateľom prostredníctvom portálu (ďalej len „užívateľ“).

1.5. Komunikácia medzi poskytovateľom a užívateľom prebieha v zásade v elektronickej forme, a to doručením dokumentu či oznámenia na kontaktnú e-mailovú adresu druhej strany alebo umiestnením na príslušných webových stránkach poskytovateľa prístupných užívateľovi prostredníctvom siete internet. Tým je splnená požiadavka písomnosti formy. Výnimočne (najmä ak tak vyžaduje zákon) prebieha komunikácia vo forme listinnej, doručenej na kontaktnú adresu určenú pre písomný styk druhej strany.

1.6. Užívateľ je povinný pred začatím používania služieb oboznámiť sa so Všeobecnými podmienkami a vyjadriť s nimi súhlas. Osoba, ktorá nesúhlasí s Všeobecnými podmienkami, je povinná zdržať sa registrácie a/alebo objednávky služieb.

1.7. Užívateľ získa prístup k službám portálu iba na základe registrácie vykonanej v zmysle čl. 2 Všeobecných podmienok. Vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom sa okamihom registrácie užívateľa (resp. aktivácie účtu užívateľa v zmysle bodu 2.4.b) Všeobecných podmienok) na portáli riadia týmito Všeobecnými podmienkami a prípadne aj aktuálnymi cenníkmi/akciovými ponukami prevádzkovateľa zverejnenými na portáli.

1.8. V prípade, že dôjde medzi poskytovateľom a užívateľom k uzavretiu odplatnej zmluvy o poskytovaní služieb v zmysle bodu 3.3 Všeobecných podmienok, tieto Všeobecné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy (ďalej tiež len „zmluva"). Zmluva oprávňuje užívateľa, resp. ním vybraný okruh užívateľov pre ktorých služby uhradil, využívať služby v dohodnutom rozsahu.

1.9. V prípade, že poskytovateľ v rámci akciovej ponuky poskytne dočasný bezplatný prístup k svojim službám užívateľovi iba na základe vykonania registrácie, ako je popísané v odseku 2.5 týchto Všeobecných podmienok, zmluva medzi poskytovateľom a užívateľom vznikne okamihom sprístupnenia služieb poskytovateľa. Takto vzniknutá zmluva uzatvorená na dobu trvania akcie sa taktiež riadi týmito Všeobecnými podmienkami.

1.10. Článok 3., 4. a 5. Všeobecných podmienok sa neuplatní vo vzťahu k tým užívateľom, za ktorých služby objednáva a uhrádza iný užívateľ.

1.11. Poskytovateľ používa pri poskytovaní služieb aj tretie osoby poskytujúce špecifické subdodávky služieb potrebné pre e-MAJETOK produkt, a sú nimi:
  • CPD systems Slovakia, s.r.o., sídlom Údernícka 11, 851 01 Bratislava, IČO: 35 889 390
  • (ďalej aj len „subdodávatelia“)
Užívateľ berie používanie subdodávateľov na vedomie a súhlasí s nimi.

1.12. Cookies sú malé súbory, ktoré sa sťahujú do zariadenia užívateľa (počítač, tablet, mobilný telefón) počas využívania e-MAJETOK produktu. Poskytovateľ pomocou cookies ovplyvňuje výstup z e-MAJETOK produktu. Užívateľ súhlasí s použitím cookies.

2. Registrácia
2.1. Užívateľ získa prístup k službám na základe registrácie, ktorá je spravidla realizovaná odoslaním elektronického formulára prostredníctvom portálu. V osobitných prípadoch je však možné registráciu realizovať tiež e-mailom prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 1.2 týchto Všeobecných podmienok alebo iným spôsobom dohodnutým s užívateľom.

2.2. Registrácia užívateľa je prístupná v časti „Registrovať“ na portáli. Užívateľ vyplní formulárom požadované údaje, oboznámi sa so Všeobecnými podmienkami využívania portálu, ktoré sú pre užívateľa dostupné prostredníctvom hyperlinku a vyjadrí s nimi súhlas tým, že zaškrtne príslušné políčko na konci formulára, rovnako ako týmto spôsobom vyjadrí súhlas so spracovávaním osobných údajov (GDPR). Súčasťou registrácie je uvedenie údajov požadovaných zákonom č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákonom č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a zákonom č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ak sa aplikuje v danom prípade). Formulár sa poskytovateľovi odošle po stlačení políčka „Registrovať“. Aktivácia služieb nie je automatická súčasne s registráciou, aktivácia podlieha schváleniu poskytovateľom.

2.3. Registráciu užívateľa prevádzkovateľ potvrdí zaslaním potvrdzujúceho emailu, ktorý obsahuje hypertextový odkaz slúžiaci na aktiváciu účtu užívateľa ako aj kópiu Všeobecných podmienok.

2.4. Užívateľ potvrdzuje, že súhlasí so Všeobecnými podmienkami, že sa zoznámil s ich platným znením a že sa týmito Všeobecnými podmienkami riadia zmluvné vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom:
  • zakliknutím políčka súhlasu pred odoslaním registračnej žiadosti, alebo
  • ak registrácia prebehla osobitným spôsobom podľa druhej vety bodu 2.1 Všeobecných podmienok, prvým prihlásením sa na portál po tom, čo bol v potvrdzujúcom e-maili podľa bodu 2.3 Všeobecných podmienok upovedomený o tom, že aktivácia účtu sa považuje za súhlas so Všeobecnými podmienkami.
2.5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo v rámci akciovej ponuky poskytnúť novo registrovaným užívateľom dočasný bezplatný prístup k niektorým alebo všetkým svojim službám. Tento bezplatný prístup je iba dočasný, jeho trvanie závisí od konkrétnej akciovej ponuky zverejnenej na príslušnom portáli poskytovateľa. Počas tohto skúšobného prístupu má užívateľ možnosť vyskúšať si služby prevádzkovateľa. Ak však chce užívateľ pokračovať v užívaní služieb po uplynutí určenej doby, jeho prístup k nim je podmienený vykonaním objednávky služieb a zaplatením ceny prístupu v súlade s čl. 3., 4. a 5. Všeobecných podmienok.

3. Objednávka služieb a vznik zmluvy
3.1. Prístup k službám je možné objednať:
  • v prípade prístupu pre individuálneho užívateľa priamo prostredníctvom portálu,
  • v osobitných prípadoch alebo v prípade prístupu pre väčšie množstvo užívateľov zaslaním objednávky poskytovateľovi (poštou alebo emailom), ktorá bude v súlade s cenovou ponukou, ktorú poskytovateľ zaslal užívateľovi alebo uzatvorením osobitnej písomnej zmluvy medzi poskytovateľom a užívateľom.
3.2. Ponukou na uzatvorenie zmluvy je:
  • v prípade získania prístupu k službám podľa bodu 3.1.a) zobrazenie cenovej ponuky služieb užívateľovi priamo na portáli v zmysle aktuálneho cenníka,
  • v prípade získania prístupu k službám podľa bodu 3.1.b) odoslanie cenovej ponuky poskytovateľom užívateľovi emailom alebo poštou, ktorá obsahuje aj kópiu Všeobecných podmienok;v prípade získania prístupu k službám podľa bodu 3.1.b) odoslanie cenovej ponuky poskytovateľom užívateľovi emailom alebo poštou, ktorá obsahuje aj kópiu Všeobecných podmienok;
3.3. Odoslanie objednávky služieb užívateľom je považované za návrh na uzavretie zmluvy s poskytovateľom za cenu uvedenú v cenovej ponuke. Odoslaním objednávky služieb užívateľ potvrdzuje, že súhlasí s platnými Všeobecnými podmienkami a že sa týmito Všeobecnými podmienkami riadia zmluvné vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom:
  • V prípade postupu podľa bodu 3.1.a) odošle užívateľ objednávku stlačením tlačidla „Odoslať objednávku“ po tom, čo musel zaškrtnúť políčko súhlasu so Všeobecnými podmienkami.
  • V prípade postupu podľa bodu 3.1.b) je návrhom na uzavretie zmluvy, ktorej obsah určujú Všeobecné podmienky, zaslanie objednávky užívateľom po tom, čo bol informovaný o Všeobecných podmienkach v rámci cenovej ponuky a o tom, že odoslanie objednávky sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy, ktorej obsah určujú tieto Všeobecné podmienky.
3.4. Poskytovateľ užívateľovi bezodkladne potvrdí objednávku služieb v prípade, ak je objednávka v súlade s ponukou odoslanou v súlade s bodom 3.2 Všeobecných podmienok a zároveň, v závislosti od užívateľom zvoleného spôsobu platby, odošle užívateľovi prostredníctvom elektronickej pošty faktúru alebo preddavkovú faktúru. Potvrdenie objednávky zo strany poskytovateľa je prijatím návrhu na uzavretie zmluvy. Zmluva je uzatvorená v okamihu, kedy potvrdenie objednávky dôjde poskytovateľovi.

4. Cena služby a platba
4.1. Cena za prístup k službe je stanovená podľa aktuálneho cenníka dostupného na portáli poskytovateľa. Poskytovateľ je oprávnený meniť cenník, štruktúru aj výšku cien za služby a poskytovať užívateľom rôzne cenové akcie (zľavy). Cena môže byť predmetom osobitnej dohody s užívateľom, ktorá je zachytená v cenovej ponuke.

4.2. Užívateľovi bude cena za služby fakturovaná podľa cenníka poskytovateľa aktuálneho v čase odoslania objednávky užívateľom alebo podľa individuálnej dohody v zmysle cenovej ponuky.

4.3. Užívateľ je povinný uhradiť prístup k službám:
  • bankovým prevodom v prospech účtu poskytovateľa uvedeného na faktúre/predfaktúre, a to v lehote jej splatnosti, alebo
  • v prípade objednávania služieb cez portál podľa 3.1.a) počas vykonávania objednávky, a to platobnou kartou prostredníctvom služby Payment Processor poskytovanej subdodávateľom. Spracovanie platieb tak podlieha všeobecným podmienkam a zásadám ochrany osobných údajov subdodávateľa, nad rámec týchto Všeobecných podmienok. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prevádzku systému Payment Processor ani bezpečnosť údajov prenášaných cez subdodávateľa. Užívateľ súhlasí, že prostredníctvom subdodávateľa uhradí poskytovateľovi všetky poplatky za platby, ktoré sú aktuálne platné v súlade s platobnými podmienkami subdodávateľa. Užívateľ súhlasí s tým, že platbu vykoná prostredníctvom spôsobu platby, ktorý si vybral vo svojom účte.
4.4. Po úhrade ceny služieb a jej pripísaní na bankový účet poskytovateľa bude užívateľovi na emailovú adresu uvedenú v objednávkovom formulári odoslaný e-mail potvrdzujúci obdržanie platby poskytovateľom spolu s faktúrou v zmysle odseku 5.2 týchto Všeobecných podmienok (ak faktúra nebola odoslaná už skôr).

4.5. Užívateľ sa zaväzuje riadne a včas zaplatiť cenu za objednané služby a to najneskôr k dátumu splatnosti preddavkovej faktúry/faktúry. Dňom zaplatenia ceny sa rozumie deň pripísania čiastky ceny v prospech bankového účtu poskytovateľa. V opačnom prípade poskytovateľ pozastaví, alebo zruší prístup užívateľa na portál.

4.6. Pri platbe zo zahraničia je užívateľ povinný uhradiť všetky bankové poplatky tak, aby bola v prospech bankového účtu poskytovateľa pripísaná úhrada za poskytnutú platenú službu v plnej výške.

4.7. V prípade, ak užívateľ faktúru za služby neuhradí v lehote splatnosti, vzniká poskytovateľovi právo okamžite odstúpiť od zmluvy.

4.8. Za opätovné zriadenie prístupu k službám (po uplynutí doby, na ktorú bol v zmysle objednávky užívateľovi zriadený prístup) bude užívateľovi účtovaná cena stanovená v aktuálnom cenníku poskytovateľa za žiadané služby. Poskytovanie služieb bude užívateľovi obnovené na základe postupu popísaného v týchto Všeobecných podmienkach v článkoch 3, 4 a 5.

4.9. Predplatné služieb môže užívateľ kedykoľvek zrušiť vo svojom účte v sekcii „Profil“. Zrušenie predplatného nezakladá nárok na vrátenie zaplatenej sumy na predplatené obdobie, užívateľ tak však odmietne predĺženie predplatného na ďalšie obdobie a nebudú mu účtované už ďalšie poplatky.

4.10. O vrátenie už zaplatených platieb možno požiadať len v prípade prvej platby, a to do dní 14 od nákupu, a len v prípade nevyužitia čerpania služieb.

5. Dodanie služieb
5.1. Poskytovateľ je povinný v čo najkratšom čase po pripísaní vyfakturovanej čiastky v prospech jeho účtu sprístupniť užívateľovi služby v rozsahu zmysle uzavretej zmluvy. Umožnením prístupu užívateľa k službám sa objednané služby považujú za dodané.

5.2. Poskytovateľ bezodkladne po pripísaní vyfakturovanej čiastky v prospech jeho účtu a sprístupnení služby užívateľovi odošle užívateľovi na ním poskytnutú emailovú adresu informáciu o sprístupnení služby, ak sa zmluvné strany nedohodli inak.

5.3. Potvrdzujúci email podľa odseku 5.2 týchto Všeobecných podmienok bude užívateľovi doručený spolu s kópiou Všeobecných podmienok platných v čase uzavretia zmluvy. Zaslaním tohto potvrdzujúceho emailu a kópie Všeobecných podmienok poskytovateľ poskytne užívateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy a zmluvné podmienky na trvanlivom médiu, čim si splní svoju informačnú povinnosť, ktorú má voči:
  • príjemcom služby informačnej spoločnosti v zmysle § 4 a § 5 zákona č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.
6. Práva a povinnosti užívateľa
6.1. Užívateľ je povinný oboznámiť sa so Všeobecnými podmienkami ako aj obsahom služby pred začatím užívania služieb, teda pred registráciou, resp. v čase registrácie na portáli a vyjadriť s nimi súhlas. Obsah Všeobecných podmienok mu je opätovne pripomenutý aj v čase odoslania objednávky služieb.

6.2. Služby poskytovateľa môže užívať len užívateľ, ktorý dodržiava tieto Všeobecné podmienky a relevantné právne predpisy SR. Užívateľ sa už okamihom registrácie zaväzuje, že bude službu užívať v súlade so Všeobecnými podmienkami, právnymi predpismi a prípadne aj pokynmi poskytovateľa.

6.3. Užívateľ súhlasí s tým, aby poskytovateľ kedykoľvek skontroloval, či užívateľ používa službu v rozsahu a za podmienok ustanovených Všeobecnými podmienkami a overil si dodržiavanie Všeobecných podmienok užívateľom. Užívateľ je povinný strpieť výkon práva kontroly zo strany poskytovateľa.

6.4. Užívateľ súhlasí s tým, že poskytovateľ je oprávnený v priebehu poskytovania služby zmeniť podmienky poskytovania služby, teda Všeobecné podmienky, vrátane cenníka a že je oprávnený poskytovať zľavy resp. cenové akcie.

6.5. Užívateľ sa zaväzuje uviesť v registračnej žiadosti a objednávke služieb pravdivé, úplné a presné údaje a oznámiť poskytovateľovi všetky zmeny svojich identifikačných údajov poskytnutých v žiadosti; v prípade neoznámenia týchto zmien sú rozhodujúce údaje uvedené v žiadosti a užívateľ zodpovedá za prípadne vzniknutú škodu.

6.6. Užívateľovi je na základe zmluvy poskytnutý prístup k objednaným elektronickým službám vymedzeným v bode 1.3 týchto Všeobecných podmienok, a to na určité časové obdobie. Služby spočívajú primárne v prístupe užívateľa k obsahu databáz umiestnených na portáli a vo využití poskytovateľových technických nástrojov na ich jednoduché prehľadávanie. Nakoľko ide o databázy, ktoré sú chránené v zmysle § 131 a nasl. zákona č. 185/2015 Autorského zákona, užívateľ získava od poskytovateľa súhlas na extrakciu a reutilizáciu kvalitatívne alebo kvantitatívne nepodstatnej časti obsahu databázy.

6.7. Užívateľ nesmie databázy poskytovateľa, ku ktorým získal uzavretím zmluvy prístup, používať inak ako zvyčajným spôsobom a vo väčšom než dovolenom rozsahu, primerane a bez ujmy na oprávnených záujmoch zhotoviteľa databázy, ktorým je poskytovateľ.

6.8. Užívateľ je po dobu poskytovania služby poskytovateľom oprávnený používať služby ako aj predmety ochrany práva duševného vlastníctva sprístupnené poskytovateľom v rámci služby - databázy, osobne a výlučne pre vlastnú potrebu, a to výlučne prostredníctvom prístupu k službe v rozsahu uvedenom v zmluve a Všeobecných podmienkach. Toto oprávnenie je neprenosné.

6.9. Užívateľ je povinný pri užívaní služby chrániť okrem osobitného práva k databáze aj práva k ďalším predmetom ochrany práv duševného vlastníctva poskytovateľa a tretích osôb umiestnených na portáli (najmä autorské diela, logá a ochranné známky), ktorých použitie poskytovateľ umožnil užívateľovi v rámci poskytovania služby. Užívateľ sa zaväzuje, že nezasiahne do autorských práv k autorským dielam alebo iným predmetom ochrany práv duševného vlastníctva umiestneným na portáli, najmä ich nebude užívať a sprístupňovať verejnosti inak, než stanovujú tieto Všeobecné podmienky alebo zákon. Užívateľ sa zaväzuje, že tak najmä neupraví ani inak nezasiahne do predmetov ochrany práv duševného vlastníctva poskytovateľa či tretích osôb, umiestnených na portáli, najmä nebude nad rámec vlastnej potreby rozmnožovať, rozširovať, šíriť verejnosti ani inak používať akýkoľvek obsah databázy poskytovateľa či tretích osôb.

6.10. Ak užívateľ zistí, že tretie osoby porušujú práva k predmetom ochrany práv duševného vlastníctva, ktoré sú súčasťou portálu, zaväzuje sa informovať bez zbytočného odkladu poskytovateľa o takomto porušení práv či jeho hrozbe.

6.11. Užívateľ nemá právo poskytnúť, ani postúpiť, ani prenajímať, ani požičiavať, ani inak poskytovať tretím osobám povolenie na prístup k službe úplne alebo čiastočne, trvalo alebo dočasne, odplatne či bezodplatne bez predchádzajúceho písomného súhlasu poskytovateľa.

6.12. Užívateľ je povinný zabezpečiť svoje identifikačné, registračné a prístupové údaje (vrátane hesiel) pre prístup k službe pred zneužitím, najmä ich neposkytnúť tretej osobe. Z bezpečnostných dôvodov je užívateľ povinný v pravidelných intervaloch meniť heslo. Ak má užívateľ podozrenie, že tretia osoba pozná heslo, užívateľ je povinný ho okamžite zmeniť.

6.13. Užívateľ sa zaväzuje, že nebude služby poskytovateľa meniť, blokovať alebo inak narúšať, preťažovať či poškodzovať ich dobré meno alebo dobré meno poskytovateľa. Ďalej sa zaväzuje, že nebude ohrozovať, narušovať, obchádzať či prelamovať zabezpečenia portálu a poskytovateľom použité technické prostriedky ochrany alebo získavať osobné údaje o iných užívateľoch (vrátane ich prihlasovacích mien alebo hesiel).

6.14. Užívateľ je povinný oznámiť poskytovateľovi bez zbytočného odkladu všetky vady poskytovania služby podľa týchto Všeobecných podmienok a bezodkladne ohlásiť poskytovateľovi všetky jemu známe skutočnosti, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť poskytovanie služby poskytovateľom.

7. Práva a povinnosti poskytovateľa
7.1. Poskytovateľ poskytuje užívateľovi právo používať služby portálu v dohodnutom rozsahu a v súlade s týmito Všeobecnými podmienkami.

7.2. Poskytovateľ má výhradné právo k akémukoľvek zásahu do portálu, vrátane zmeny poskytovania služby a týchto Všeobecných podmienok, a to bez predchádzajúceho oznámenia užívateľovi či jeho súhlasu. Postup pri zmene Všeobecných podmienok je upravený v bode 12.5 Všeobecných podmienok.

7.3. Poskytovateľ má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služby z akýchkoľvek dôvodov (napr. nutnej správy, údržby, opravy) aj bez dôvodu, a to bez predchádzajúceho oznámenia užívateľovi, či jeho súhlasu. Poskytovateľ tak má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služieb a zablokovať prístup užívateľa k službe najmä pri zneužití služby alebo podozrení zo zneužitia služby užívateľom či treťou osobou, rovnako tak v ostatných prípadoch podstatného porušenia povinností užívateľa daných Všeobecnými podmienkami (najmä povinností uvedených v bodoch 6.6-6.11 a 6.13 Všeobecných podmienok) alebo právnymi predpismi. Ak konanie užívateľa bude vyhodnotené ako potenciálne napĺňajúce skutkovú podstatu trestného činu alebo priestupku, obráti sa poskytovateľ na orgány činné v trestnom konaní a poskytovateľ si tiež vyhradzuje právo prerušiť poskytovanie služieb v prípade, ak užívateľ koná pri využívaní služieb spôsobom, ktorý je pre poskytovateľa neprijateľný.

7.4. Poskytovateľ je oprávnený sprístupňovať na svojom portáli reklamu.

8. Reklamácie
8.1. Užívateľ môže reklamáciu služby uplatniť osobne, poštou alebo emailom využitím kontaktných údajov uvedených v odseku 1.2 týchto Všeobecných podmienok.

8.2. Ku každej reklamovanej službe je nutné pripojiť kópiu daňového dokladu a vyplnený Reklamačný protokol, ktorý užívateľ získa na požiadanie u poskytovateľa.

8.3. Pred uplatnením reklamácie je užívateľ povinný dôkladne skontrolovať, či chyba nie je spôsobená nastavením alebo chybným použitím služby, ktoré je v rozpore s odporúčaním poskytovateľa.

8.4. Po doručení reklamácie v lehote max. 30 dní poskytovateľ preskúma oprávnenosť reklamácie a podľa výsledku preskúmania rozhodne o jej opodstatnenosti či neopodstatnenosti.

8.5. Poskytovateľ nijako neručí za obsah zobrazených dokumentov najmä z pohľadu informácií hľadaných užívateľom.

8.6. Užívateľ je oprávnený vznášať námietky aj návrhy k aplikačným funkciám alebo voči výstupu z NextForm AML produktu kedykoľvek počas aktívneho využívania služieb.

9. Zodpovednosť predávajúceho za vady a škodu
9.1. Poskytovateľ zodpovedá užívateľovi za umožnenie prístupu k službám v rozsahu podľa zmluvy a Všeobecných podmienok a za to, že je oprávnený predmetné služby prostredníctvom portálu poskytnúť.

9.2. Poskytovateľ výslovne upozorňuje užívateľa a užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že:
  • poskytovateľ nezodpovedá za správnosť, úplnosť ani aktuálnosť poskytnutých informácií a údajov;
  • poskytované dáta môžu obsahovať chyby spôsobené skutočnosťou, že tieto dáta boli hromadne získavané automatickým sťahovaním a následne automaticky spracované alebo chybou spôsobenou užívateľom;
  • poskytovateľ nezodpovedá a neposkytuje užívateľovi žiadnu záruku za nepretržité alebo bezchybné fungovanie portálu vrátane odkazov na iné internetové stránky, za nepretržité alebo bezchybné poskytovanie služieb, ich neustálu dostupnosť, ani rýchlosť pripojenia, ani za to, že budú vhodné pre užívateľom zamýšľaný účel;
  • užívateľ užíva službu na vlastnú zodpovednosť a riziko a nesie všetky náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku potrebných na použitie služieb poskytovateľa.
9.3. V prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania služby z dôvodov na strane poskytovateľa je zodpovednosť poskytovateľa voči užívateľovi obmedzená len na zodpovednosť obnoviť poskytovanie služby; túto povinnosť poskytovateľ nemá v prípade zastavenia poskytovania služby. Užívateľovi v týchto prípadoch nepatrí právo uplatňovať iné nároky z práva zo zodpovednosti za vady, ani za škodu (vrátane ušlého zisku).

9.4. Užívateľ súhlasí, že akúkoľvek prípadnú škodu, ktorá by mohla vzniknúť užívateľovi v súvislosti s využívaním služieb poskytovateľa, je limitovaná na výšku zaplatenej ceny za poskytovanie služieb prostredníctvom portálu.

9.5. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za nefunkčnosť alebo nepoužiteľnosť e-MAJETOK produktu v dôsledku nesprávneho používania alebo kombinácie vplyvov technického vybavenia, programového vybavenia a/alebo škodlivých programov, nevhodného hardwarového a softwarového prostredia užívateľa. Vzhľadom na špecifickú povahu e-MAJETOK produktu poskytovateľ neposkytuje záruku ani vyhlásenie, že funkcie, ktoré obsahuje e-MAJETOK produkt, budú vyhovovať požiadavkám užívateľa. V prípade funkčných vád e-MAJETOK produktu, ktoré neumožňujú používať e-MAJETOK produkt, má užívateľ právo na ich bezplatné odstránenie. Poskytovateľ sa zaväzuje odstrániť vadu e-MAJETOK produktu, ak sú opraviteľné, pri najbližšej aktualizácii.

10. Trvanie zmluvy a jej zánik
10.1. Zmluva je uzavretá na dobu určitú:
  • služba je poskytnutá ako paušálna, a to na obdobie od 12 mesiacov, v závislosti od užívateľovej objednávky alebo
  • ide o akciovú ponuku poskytovateľa v zmysle odseku 2.5 Všeobecných podmienok, a to na obdobie uvedené v akciovej ponuke na portáloch poskytovateľa.
10.2. Zmluvný vzťah zaniká v prípadoch stanovených zákonom a týmito Všeobecnými podmienkami, najmä uplynutím času, na ktorý bola zmluva uzavretá alebo odstúpením od zmluvy.

10.3. Užívateľ je oprávnený zrušiť zmluvu z dôvodov a za podmienok stanovených zákonom.

10.4. Porušenie ustanovení týchto Všeobecných podmienok užívateľom alebo využívanie služieb, ktoré je možné považovať za šikanózny výkon práva zo strany užívateľa alebo výkon práva v rozpore s poctivým obchodným stykom, je porušením zmluvy a týchto Všeobecných podmienok a môže byť dôvodom k okamžitému prerušeniu alebo zastaveniu poskytovania služby. V takýchto prípadoch je poskytovateľ oprávnený zmluvu vypovedať s okamžitou účinnosťou, pričom užívateľ stráca nárok na prístup k službe a na vrátenie už zaplatenej ceny v plnom rozsahu, resp. poskytovateľ nestráca nárok na zaplatenie ceny za službu za celé fakturačné obdobie.

10.5. Zrušením alebo zánikom zmluvy zanikajú všetky oprávnenia užívateľa na používanie služby.

10.6. Ak má užívateľ v prípade zrušenia alebo zániku zmluvy nárok na vrátenie časti ceny zaplatenej za službu, poskytovateľ vrátenú sumu pomerne zníži o čiastku zodpovedajúcu dobe, počas ktorej mal užívateľ riadny prístup k službe, ktoré užívateľ využil. Poskytovateľ je oprávnený vrátenú sumu znížiť aj o prípadné náklady, ktoré mu vzniknú v súvislosti so zrušením zmluvy, najmä o náklady za zrušenie prístupu k službe alebo náklady spojené s vrátením platby okrem prípadu, že k zrušeniu zmluvy došlo z dôvodu nemožnosti plnenia na strane poskytovateľa. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo poskytovateľa uplatniť si voči užívateľovi prípadný nárok náhradu škody alebo ušlého zisku.

11. Ochrana súkromia a osobných údajov
11.1. Poskytovateľ spracúva osobné údaje užívateľov (týka sa to len fyzických osôb ) svojho portálu v súlade s príslušnými právnymi predpismi, a to na základe zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (ďalej aj len „GDPR“).

11.2. Spracúvanie osobných údajov je zo strany poskytovateľa nevyhnutné najmä s nasledovným účelom:
  • aby mohol poskytovať služby; a
  • aby mohol plniť rôzne zákonné (napr. účtovné a daňové účely) a zmluvné povinnosti; a
  • na marketingové účely;
Na aké účely a na základe akých právnych základov spracúva poskytovateľ osobné údaje?
Účel Právny základ podľa GDPR Súvisiace predpisy
Poskytovanie služieb v rámci predmetu podnikania Plnenie zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR prípadne aj plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR Občiansky a Obchodný zákonník
Zabezpečenie súladu s právnymi predpismi, účtovné a daňové účely Plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR GDPR, Osobitné zákony v oblasti účtovníctva a správy daní
Marketingové účely Súhlas dotknutej osoby podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR Zákon o elektronických komunikáciách, Zákon o reklame, Občiansky zákonník
Štatistické a archívne účely Čl. 89 GDPR Zákon o archívoch
Komu sprístupňuje poskytovateľ osobné údaje?
Osobné údaje užívateľa sú sprístupňované len v nevyhnutnej miere a vždy pri zachovaní mlčanlivosti príjemcu údajov napr. zamestnancom, osobám, ktoré poveruje poskytovateľ vykonaním jednotlivých úkonov v rámci predmetu podnikania, účtovným poradcom, profesionálnym poradcom (napr. audítorom), alebo poskytovateľom softvérového vybavenia alebo podpory poskytovateľa, vrátane zamestnancov týchto osôb.

Do ktorých krajín prenáša poskytovateľ osobné údaje?
Cezhraničný prenos osobných údajov do tretích krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru (EÚ, Island, Nórsko a Lichtenštajnsko nie je nezamýšľaný).

Ako dlho uchováva poskytovateľ osobné údaje?
Osobné údaje poskytovateľ uchováva najviac dovtedy, kým je to potrebné na účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú, väčšinou archivuje osobné údaje na obdobie 2 rokov.

Ako získava poskytovateľ osobné údaje?
Osobné údaje najčastejšie získava poskytovateľ priamo od užívateľa. V takom prípade je získanie osobných údajov dobrovoľné.

Aké práva má dotknutá osoba?
Ak spracúva poskytovateľ osobné údaje na základe súhlasu užívateľa so spracúvaním osobných údajov, užívateľ má právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať.
Bez ohľadu na to má užívateľ právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov na základe oprávneného alebo verejného záujmu ako aj na účely priameho marketingu vrátane profilovania.

12. Záverečné ustanovenia
12.1. Právne vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom výslovne neupravené týmito Všeobecnými podmienkami sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v zmysle neskorších predpisov, zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

12.2. Súdy Slovenskej republiky majú výlučnú právomoc na rozhodovanie akýchkoľvek sporov medzi poskytovateľom a užívateľom. Prípadné spory je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade je užívateľ oprávnený kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov prostredníctvom na to určenej ODR platformy (https://ec.europa.eu/). Pred pristúpením k súdnemu alebo mimosúdnemu riešeniu sporu by mal užívateľ najskôr kontaktovať poskytovateľa a pokúsiť sa vyriešiť vzniknutú situáciu vzájomnou dohodou.

12.3. Práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy a týchto Všeobecných podmienok prechádzajú na právnych nástupcov poskytovateľa. Prevod práv a povinností užívateľa zo zmluvného vzťahu na tretie osoby je možný len s predchádzajúcim písomným súhlasom poskytovateľa.

12.4. Neplatnosť niektorého ustanovenia Všeobecných podmienok nemá za následok neplatnosť Všeobecných podmienok ako celku, pokiaľ nejde o skutočnosť, s ktorou zákon spája takýto právny následok. Zmluvné strany sa pre taký prípad dohodli, že neplatné ustanovenie bude nahradené iným, ktoré svojím obsahom a zmyslom zodpovedá obsahu a zmyslu pôvodného ustanovenia a zákona.

12.5. Aktuálne znenie Všeobecných podmienok je vždy prístupné na internetovej adrese: www.e-majetok.sk

12.6. Poskytovateľ má právo jednostranne zmeniť Všeobecné podmienky, a to z dôvodov spočívajúcich v obchodnej politike poskytovania služieb, z dôvodov zmien všeobecne záväzných právnych predpisov, z dôvodu technických, bezpečnostných alebo organizačných zmien v systémoch poskytovateľa používaných na poskytovanie služieb ako aj z dôvodu zvyšovania kvality bezpečnosti a dostupnosti ponúkaných produktov a služieb. V takom prípade je povinný oznámiť zmenu Všeobecných podmienok užívateľovi najmenej 15 dní pred účinnosťou týchto zmien, a to najmä zaslaním elektronickej správy na poskytnutú emailovú adresu. V prípade, ak užívateľ nesúhlasí so zmenou záväzného dokumentu, má právo do 15 dní od zaslania tejto informácie poskytovateľom písomne vypovedať zmluvu s okamžitou účinnosťou. Pokiaľ užívateľ najneskôr do dňa účinnosti predmetnej zmeny nevypovedá zmluvu, platí, že s ňou súhlasí a táto zmena sa preňho stáva záväzná odo dňa jej účinnosti.

12.7. Tieto Všeobecné podmienky strácajú účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti neskorších Všeobecných podmienok.

12.8. Tieto Všeobecné podmienky nadobúdajú účinnosť odo dňa ich zverejnenia na portáli poskytovateľa, resp. v súlade s bodom 12.6 Všeobecných podmienok.

12.9. Tieto Všeobecné podmienky sú zverejnené v slovenskom a anglickom jazyku, v prípade rozporu medzi jazykovými verziami, má prednosť znenie Všeobecných podmienok v slovenskom jazyku.

Zverejnené dňa: 1.12.2020